Motorschade 1-11 te Oss

Laat uw restauraties, projecten en alles wat daarbij komt kijken zien
DennisMirjam

Motorschade 1-11 te Oss

Bericht door DennisMirjam » 20 Feb 2016 17:33

Na thuis te zijn vertrokken in de mist en de regen !
Gelukkig brak ter hoogte van Breukelen de hemel open.
Aan gekomen op het circuit te Oss uitgestapt en alles uitgepakt in mijn T-shirt
Werkelijk prachtig weer ff mijn Dappie laten lopen met behulp van Bert .
De baan op en zo als we weten het lange rechte stuk op vol gas toeren genoeg gemaakt
2e rondje na het rechte stuk op het binnenstuk in eens zwaar lopen ben meteen gestopt
Al motor schade na nog geen 5 min karten
nou daar sta je dan na 2 uur rijden en 40 euro betaald te hebben voor een rijders pas !
Das mooi ..... dan. gelukkig 2 extra blokken in de kofferbak gelegd oa een Dap T82
ooit gekocht maar nooit gebruikt of opengehaald !
Het blokje gewisseld de T82 gemonteerd en wederom met behulp van Bert de boel gestart
Wat bleek het blokje liep als vergif en gilde het uit van plezier de hele dag gereden zonder problemen .
Na thuis komst het blokje wat zwaar liep maar eens uit elkaar gehaald een Dap T70
Raar een stukje zuiger afgebroken boven op ? na verdere demontage bleek er ook iets raars aan de hand met de inlaat schijf ?
Dan maar alles uit elkaar wat bleek er lag onder in het carter een klein steentje
Dus conclusie een opgezogen steentje door het luchtfilter huis in de motor terecht gekomen
Ik ga nu dus uit proberen om met een filter in het huis te rijden
Ik heb al enige ervaringen met mijn Zundapp met dat zelfde spul rij ik al jaren en het werkt prima
Ik heb filters die worden gebruikt in de industrie
We zullen zien wat het brengt

Greetz Dennis
DSC01731.JPG
DSC01730.JPG

Plaats reactie