schuurvondst uit 1960...

Laat uw restauraties, projecten en alles wat daarbij komt kijken zien
leecartjep

Re: schuurvondst uit 1960...

Bericht door leecartjep » 01 Feb 2015 23:49

Ik denk dat je het probleem van de carburateurs onderschat... :
Met name het materiaal van de pakkingset van deze carb dat gebruikt wordt om de benzine te pompen valt 1-e niet te krijgen en
2-e is heel moeilijk pas te snijden en knippen ! Via de site http://www.rearengine.com vind je misschien een complete setje voor deze kleine Mac carb. Zoals ik al eerder zei; het is mij nog niet gelukt, want ze verzenden meestal niet naar Nederland of Belgie.
Zuien we je een keer op eenHistokart treffen ??
"old karters never die, I shall drift away...(perhaps 2017)..."

dave

Bericht door dave » 02 Feb 2015 11:38

moest het niet met de dubbele carbu's lukken, ik heb ook nog enkele "originele" carbu's erbij...

heb al een paar keer op zulke treffen geweest, 1 keer engeland, paar keer duitsland, in nederland nog geen enkele.
in duitsland reden ze samen wedstrijden met ons ( in een aparte klasse uiteraard, maar gebeurde op dezelfde dag als kf en kz ... heel mooi )

dave

Bericht door dave » 23 Mar 2015 11:10

weer een zondagje klus tijd aan de histo kart gehad...

bij deze enkele foto's over de motorwerken. na zoveel jaren ongedemonteerd te zijn toch enkele probleempjes.
het vliegwiel bleek echt een lastige te zijn, zelf een trekker voor moeten fabriceren en bovendien de originele "m6" gaatjes moeten uitboren en hertappen naar "m8".... maar uiteindelijk is het toch zonder beschadiging uit elkaar gekomen ! oef.
ik ga beginnen met 1 motor volledig te doen voor ik aan de andere begin, het schilderwerk zou handiger zijn in 1 keer maar zo blijft alles beter bij elkaar.
ik hoop op een big end lager te vinden uit 1 stuk ( met een kooi als het ware) want al die losse pennetjes weer op zijn plek krijgen lijkt me een heeeeele opdracht. ( hoewel lekker kleverig vet hier wel een oplossing voor kan zijn. )
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

J. van Schaick

Bericht door J. van Schaick » 28 Mar 2015 17:23

Beste Dave,

Leuk om te zien dat het project vooruit gaat.

De naaldlagers bij het big-end hoeven denk ik geen probleem te zijn. Ze zijn nog te krijgen uit de VS voor niet al te veel, mochten ze versleten zijn. Ook een oude kettingzaag kan daarvoor een oplossing zijn, McCulloch PM 10-10 of PM 125.

Toch hebben wij de naaldjes nog maar bij 1 motor vervangen, het lijkt geen groot probleem te zijn bij deze motoren.

Als ik de naaldjes er weer in plaatste, dan bracht ik (zoals je zelf al zei) veel vet aan op de beide zijden van het lager en legde vervolgens weer 12 naaldjes op elke kant. Vervolgens de 2 boutjes weer goed aanhalen natuurlijk.

Groetjes,

Jasper van Schaick

dave

Bericht door dave » 28 Mar 2015 17:54

hoi,

vooruit gaan is een groot woord. als we bij het monteren aankomen durf ik zeggen dat het vooruit gaat .... :lol:
er is nog een lange weg te gaan, maar er zit geen druk achter dit project voor mij.

welk is volgens jou de betrouwbaarste manier om aan eventuele onderdelen te komen? jij hebt denk toch enige ervaring in deze motoren...
want ik heb toch al enkele dingen uit de vs besteld ( geen motor onderdelen, eerder elektronica componenten ) en dit gaf telkens weer problemen met douane en weet ik nog wat allemaal...
of zijn dit dingen die ik gewoon via jou kan bekomen?

groetjes dave

Plaats reactie